طرح'لچك ترنج'، پرطرفدارترین نقشه فرش كشور
نوشته شده توسط : blpwjob

'محمد برادران' روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: لچك ترنج بصورت حوضی پرآب در مركز فرش ظاهر می‌شود و تزیینات درون یا اطراف آن نمایانگر فضای بهشت و مجسم كننده نعمت های آن است.

وی اظهار داشت: این طرح به دلیل مشابهت با قالی دستباف در فرش ماشینی علاقه مندان زیادی دارد و همچنان در بین ایرانی ها ارزشمند است.

به گفته وی، در سالهای اخیر فناوری و طراحی فرش ماشینی در كشور آنچنان قدرت گرفته واز كیفیت بالایی برخوردار شده است كه بسیاری در نگاه اول فرش های ماشینی را با دستبافت اشتباه می گیرند.

برادران خاطرنشان كرد: نقشه های سنتی و اصیل در فرشهای ماشینی مانند لچك ترنج،'گلستان'و 'گل هشت پر' همچنان مناسبترین انتخاب ایرانی ها برای سالن پذیرایی است و طرحهای فانتزی یا مدرن را برای اتاقها و سایر محلهای خانه انتخاب می كنند.

وی با اشاره به كاربرد نرم افزار در طراحی فرش ماشینی اظهار داشت: این برنامه طراحی تابلو فرش، طراحی فرش ماشینی، بافت فرش، رنگرزی و آماده سازی را آسان می كند.

برادران با اشاره به غرفه آرایی زیبای برخی از شركتها در نمایشگاه فرش ماشینی امسال اصفهان گفت: اگر این روند در نمایشگاه های آینده ادامه پیدا كند می توان این نمایشگاه را در مرحله اول به سطح ملی و پس از آن به سطح بین المللی ارتقا داد.

به گفته وی، در نمایشگاه های بین المللی همه چیز از غرفه آرایی، محصولات نمایش داده شده و غرفه داران باید درسطح حرفه ای باشند.

نمایشگاه فرش ماشینی، موكت و كفپوش اصفهان تا هفتم اسفندماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در كنار پل تاریخی 'شهرستان' دایر شد.

7143/7148





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: