كانال تلویزیونی روسی: غرب استقلال اقتصادی ایران را تحمل نمی كند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، در گزارش كانال تلویزیونی روسی آمده است: در حالی كه غرب، ایران را به ساخت سلاح اتمی متهم و جمهوری اسلامی اعلام می كند كه به دنبال تامین منابع مطمئن انرژی است، عده ای بر این باورند كه تنش میان این دو چیزی فراتر از نگرانی های مربوط به برنامه هسته ای است.

در این گزارش به نقل از 'كان هالینانن' ستون نویس مجله

'فوكوس' آمده است: نگرانی های غرب بر سر برنامه هسته ای ایران صرفا بهانه ای برای به دست گرفتن كنترل منابع انرژی گسترده آن می باشد.

هالینانن در مصاحبه ای با كانال تلویزیونی 'راشا تودی' افزود: به نظر من اقدام غرب در طرح مساله ساخت بمب هسته ای توسط ایران گامی برای تیره و تار كردن فضای حاكم پیرامون جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: همه می دانند كه ادعاهای مربوط به ساخت سلاح هسته ای از سوی ایران برای به كارگیری علیه اسراییل عاری از واقعیت است.

وی اضافه كرد: دلیل اصلی تلاش های ضد ایرانی غرب در پیش گرفتن سیاست های مستقل از سوی تهران در سیاست های منطقه ای آن به ویژه در منطقه خاورمیانه و اشتیاق غرب برای تحت كنترل در آوردن منابع انرژی غنی این كشور می باشد.

ستون نویس مجله ' فوكوس' تصریح كرد: انقلاب اسلامی بهمن 1357 ایران موجب شد كه كنترل شركت های نفتی غرب بر دومین منابع غنی نفتی و سومین منابع غنی گازی جهان از دست برود.

وی با اشاره به استقلال نفتی ایران و رهایی آن از سلطه شركت های انرژی غربی ادامه داد: حال غربی ها از یك سو چشم طمع به كنترل دوباره منابع نفت و گاز ایران دوخته اند و از سوی دیگر وجود كشوری با سیاست های مستقل در خاورمیانه را تحمل نمی كنند.

وی گفت: حاكم بودن چنین شرایطی در ایران در تضاد با منافع اسراییل نیز كه حمایت قدرت های غربی را پشت سر خود دارد، می باشد.

هالینانن افزود: تلاش برای تكه تكه كردن منطقه خاورمیانه سیاست اصلی اسراییل در قبال این منطقه راهبردی است و به همین دلیل نیز ایران در آرایش عمومی منطقه لحاظ نمی شود.

وی اضافه كرد: اسراییلی ها این اصل را از انگلیسی ها به عنوان اربابان استعماری خود به ارث برده اند، زیرا آنها همواره در طول تاریخ از سیاست 'تفرقه بیانداز و حكومت كن' پیروی كرده اند.

اروپام/518** 1506





:: برچسب‌ها: د ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: