نخستین همایش بین المللی داستان مقاومت سال آینده برگزارمی شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'مجتبی رحماندوست ' روز دوشنبه در نشست رسانه ای نویسندگان دعوت شده از كشورهای فلسطین ، سوریه ، لبنان و تركیه به چهارمین جشنواره داستان انقلاب با تبریك سالگرد پیروزی انقلاب گفت: برای نخستین بار در عرصه ادبیات داستانی از میهمانان خارجی دعوت شده است.

وی با یادآوری اینكه 'قصه نویس' در جهان كم نیست، گفت: قصه نویسانی كه معتقد به ادبیات مقاومت و آنچه كه به عنوان بیداری اسلامی شناخته می شود، باشند؛ خیلی زیاد نیست.

رحماندوست گفت: درجهان عرب نسبت به مقوله مقاومت دو نوع ادبیات شامل، ادبیات تطبیعی (سازشكارانه و به رسمیت شناختن اسرائیل و رژیم اشغالگر ) و ادبیات مقاومت ( كشورهای دارای ادبیات مقاومت ) تعریف شده است.

وی به تشكیل نخستین كنفرانس ادبیات مقاومت در دمشق در سال 2000 اشاره كرد و ادامه داد: در این كنفرانس برای اولین بار 3 نویسنده از ایران شركت كردند كه اولین ارتباط ما با نویسندگان دیگر كشورها بود.

رحماندوست افزود: در این راستا و برای گسترش این ارتباط ما نیز از 5 نویسنده برای حضور در جشنواره انقلاب دعوت كرده ایم.

وی با بیان اینكه جنس انقلاب اسلامی صادراتی است، اظهار داشت: این انقلاب با فطرت انسان سر و كار و دارد و هر چه تلاش شود نمی توان سر این عشق را پوشاند.

رییس دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری خاطر نشان كرد: این نویسندگان به دنبال فرصتی برای گردهم آمدن بودند كه خوشبختانه این فرصت فراهم شده است.

وی در ادامه از برپایی ' همایش بین المللی داستان مقاومت ' در سال آینده در حوزه هنری خبر داد و گفت : از نویسندگان حاضر در این جلسه در خواست می كنیم تا مسابقه یا جشنواره ای با عنوان ادبیات مقاومت و با حال و هوای بیداری اسلامی در كشور خود برگزار كنند.

رحماندوست گفت : نفرات برگزیده اول تا سوم این رویدادها سال اینده برای حضور در این همایش دعوت می شوند.

وی در ادامه گفت: همچنین از نگارش داستانهایی با موضوع بیداری و مقاومت در مصر ، یمن ، اردن ، تونس ، عربستان و در راس آن مقاومت فلسطین نیز استقبال می شود.

رحماندوست در ادامه در مورد زمان برپایی همایش بین المللی داستان مقاومت گفت: در موعد مقرر آن را علام خواهیم كرد و فعلا در حد پیشنهاد و در خواست است.

وی با بیان اینكه عصر امروز شاهد برپایی چهارمین جشنواره داستان انقلاب هستیم گفت : این میهمانان علاوه بر حضور در این برنامه فردا در نشستی با مسوولان آفرینش ادبی حوزه هنری در سراسر كشور و اصحاب قلم شركت خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر ضرابی دبیر دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری نیز در نشست امروز، حضور این نویسندگان را ارزشمند توصیف كرد و گفت : این میهمانان درایام جشن پیروزی انقلاب در ایران حضور داشتند و از نزدیك با فعالیتهای حوزه هنری آشنا شدند.

نشست رسانه ای نویسندگان خارجی دعوت شده به چهارمین جشنواره داستان انقلاب با حضور مجتبی رحماندوست رییس دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری ، ناصر ضرابی دبیر دفتر ادبیات بیداری در محل دفتر ریاست حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست 'مالك قصور' فعال ادبی ، فرهنگی و سیاسی از سوریه ، 'احمد اوس' ،

' جمال شاكر' رییس و عضو اتحادیه آزاد نویسندگان تركیه ، 'علی حجازی 'استاد دانشگاه و نویسنده از لبنان و حسن حمید نویسنده فلسطینی حضور داشتند.

چهارمین جشنواره داستان انقلاب عصر امروز با معرفی برگزیدگان به كار خود پایان می دهد.

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: پارک , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: