دو خواسته رییس جمهوری از دانشمندان عرصه فضایی كشور
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دكتر 'محمود احمدی نژاد' روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز فناوری فضایی در محل هتل المپیك خطاب به دانشجویان و متخصصان فضایی كشور گفت : با بسیج نیروها و امكانات می توانید این دو خواسته را محقق كنید .

وی تصریح كرد: ضروتی ندارد در این راه همه وسایل و ابزار مورد نیاز را در داخل كشور بسازیم در حالی كه با ساخت وسایل ضروری و تامین امكانات مورد نیاز می توانیم تا قبل از سال 1400 در این زمینه به موفقیت برسیم .

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه باید در عرصه فضایی بالاترین نقطه را هدف گذاری كنیم ، این امر را شدنی دانست و گفت‌: دولت در این عرصه با تمام وجود از صنایع فضایی كشور حمایت می كند.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینكه اكنون در ابتدای راه عرصه فضایی هستیم، گفت: دلیل اینكه باید در این عرصه به بالاترین قله ممكن برسیم ،آن است كه انسان حقیر و كوچك فایده ای برای هستی ندارد.

احمدی نژاد با اشاره براینكه با ارتقاء شخصیتی انسان در آن صورت می توان جهان را از افق بالاتری نگاه كرد، افزود: وقتی وارد فضای دیگری می شوید ، استعداد و پتانسیل ها تغییر می كند.

وی صنعت فضایی را جامع علوم فناوری ها دانست و گفت: در حوزه فضایی ، علمی را پیدا نمی كنید كه كاربرد نداشته باشد.

**از انجام كارهای موازی در عرصه فضایی باید پرهیز شود

رییس جمهوری در ادامه با تاكید بر اینكه تمام مراكز پژوهشی، علمی و تحقیقاتی در حوزه فضایی باید تجمیع شوند، گفت: نباید در این حوزه به صورت موازی عمل كرد بلكه همه اجزا مكمل هم با تقسیم كار و هم افزایی در یك جهت گام بردارند.

احمدی نژاد برنامه آینده عرصه فضایی كشور را پرتاپ ماهواره سیمرغ در مدار 500 كیلومتری زمین بیان كرد و گفت: با وجود آنكه برخی برنامه های كشور به صورت 20 ساله (1404) تنظیم شده است با این وجود این به معنای این نیست كه تمام فعالیت های خود را برای 20 سال بعد تنظیم كنیم.

وی ادامه داد: باید به گونه ای اقدام كنیم كه ضمن پرتاپ ماهواره در مدار 36 هزار كیلومتری ماهواره بزرگی در بخش مخابراتی،تلویزیونی و غیره بسازیم.

احمدی نژاد با اشاره به مانع تراشی هایی كه برخی از كشورها علیه ایران ایجاد كرده اند، گفت: برخی كشورها هر روز برای ما جوسازی ایجاد كرده و همه موضوعات را به نفع خود تغییر می دهند و هر چه می خواهند علیه ملت ایران بیان می كنند.

رییس جمهوری در ادامه ضمن قدردانی از متخصصان، دانشمندان و دانشجویانی كه در تمام بخش های ساخت ماهواره، پرتاپ ماهواره و كنترل ایستگاه زمینی فعالیت می كنند، گفت: پرتاپ موفقیت آمیز ماهواره ها نه تنها سبب غرور ملت ایران شد بلكه خواسته ملت های آزادیخواه دنیا نیز بود.

احمدی نژاد، موفقیت ایران در عرصه فضایی را یك جشن عمومی برای ملت های آزادیخواه در جهان دانست و گفت: همه انسان هایی كه نسبت به نظام سلطه و تحقیری كه از سوی این نظام بر بشریت تحمیل می شود، ناراحت و معترض بوده و به دنبال كرامت انسانی، عزت و آزادی حقیقی هستند از موفقیت ایران نیز خوشحال می شوند.

وی با یادآوری اینكه جمهوری اسلامی ایران به معنای یك جغرافیا و یك نژاد نیست، گفت: نژاد پرستی و قومیت پرستی از آن انسان های بدوی است كه همچنان برخی از آن ها این خصوصیت را با خود حفظ كرده اند.

احمدی نژاد با بیان اینكه نگاه و برداشت ما با استعمارگران تفاوت زیادی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه فضایی به دنبال تسلط بر دیگر كشورها نیست بلكه نگاه ما بزرگ شدن و بزرگ شمردن انسان ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران باید به جایگاه خود در دنیا برگردد، گفت: در روزی كه دانشمندان ایرانی علم و نجوم را می شناختند، غربی ها هیچ جایگاهی در حوزه های علمی نداشتند.

احمدی نژاد با یادآوری پرتاپ ماهواره از سوی متخصصان ایرانی كه سبب ناراحتی كشورهایی شده كه جنس آن ها شر و تاریكی است، گفت: آن ها هر چقدر هم عصبانی باشند نباید به آن ها توجه كرد چرا كه ما از مسیر انسانی خود منحرف نمی شویم، در واقع اقدامات زشت و جنایتكارانه را قبول نداریم.

وی خطاب به دانشمندان و متخصصان ایرانی گفت: باید دست به دست هم دهیم تا انشااله هر روز برای همه انسان های آزاده یك خبر خوب در جهان داشته باشیم.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به دستاوردهای بزرگ دانشمندان و جوانان ایران زمین گفت: از این دستاوردها به خود می بالم و افتخار می كنم كه دانشمندان ایرانی توانسته اند همه انسان های آزادی خواه را دنیا شاد كنند.

یادآور می شود : رییس جمهوری در ابتدای این آیین با اشاره به تصاویر مونیتورینگ در حال نمایش كه لحظه به لحظه ماهواره نوید را رصد می كرد ، به بیان جزییات فعالیت این ماهواره پرداخت .

سیام 2023 **1630**9105**1601





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: