امیدواری دو کاندیدای انتخابات فرانسه به پیروزی
نوشته شده توسط : blpwjob
اولاند و سارکوزی

دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در شرایطی در حال برگزاری است که هر دو کاندیدای این انتخابات و طرفدارانشان برای پیروزی بر رقیب امیدوار هستند.

در دور دوم رأی گیری که از صبح امروز یکشنبه، ششم ماه مه (۱۷ اردیبهشت) آغاز شده است، نیکولا سارکوزی نامزد حزب راست‌گرای اتحاد برای جنبش مردمی و فرانسوا اولاند کاندیدای حزب سوسیالیست رقابت می کنند.

در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری، فرانسوا اولاند توانست ۲۸.۶ درصد آرای فرانسویان را به دست آورد، در حالی که آقای سارکوزی ۲۷.۲ درصد رأی‌ها را کسب کرد.

هواداران آقای اولاند، با تکیه بر آرای بالاتر کاندیدای سوسیالیست در مرحله اول انتخابات، تاکید دارند که این برتری، با توجه به اینکه هیچ یک از کاندیداهای شرکت کننده در دور اول انتخابات از آقای سارکوزی حمایت نکرده اند، در مرحله دوم هم حفظ خواهد شد.

در مقابل، طرفداران نیکولا سارکوزی، می گویند که در هفته گذشته تغییری تدریجی در جهت گیری انتخاباتی رای دهندگان فرانسوی ایجاد شده که به نفع کاندیدای راست‌گرا بوده است و این تغییر، به ویژه ناشی از گرایش بیشتر رای دهندگان راست افراطی به آقای سارکوزی بوده است.

مارین لوپن، کاندیدای حزب راست افراطی جبهه ملی، که در مرحله اول انتخابات با ۱۷.۹ درصد آرا در مقام سوم قرار گرفت، اعلام کرده که در مرحله دوم رای سفید خواهد داد ولی به هوادارانش توصیه مشخصی نخواهد کرد. این در حالی است که با وجود این موضع گیری، بخش قابل توجهی از هواداران او، در مرحله دوم از نیکولا سارکوزی حمایت خواهند کرد.

از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون، کاندیدای جبهه چپ (متشکل از اعضای حزب کمونیست و عده از اعضای سابق حزب سوسیالیست) که در مرحله اول انتخابات ۱۱.۱ درصد آرا به دست آورده بود، خواستار رای دادن به فرانسوا اولاند شده است و به نظر می رسد بخش مهمی از طرفداران او همین کار را انجام بدهند.

فرانسوا بیرو، کاندیدای حزب میانه روی جنبش دموکراتیک، پنجشنبه در موضع گیری غیرمنتظره ای اعلام کرد که به فرانسوا اولاند رای می دهد، اما برای طرفداران خود تعیین تکلیف نمی کند.

به نظر می رسد که هوادران او، به نسبتی نه چندان متفاوت، به فرانسوا اولاند و نیکولا سارکوزی رای خواهند داد.

از میان سایر کاندیداهای شرکت کننده در مرحله اول انتخابات (که جمعا حدود ۶ درصد آرا را در مرحله اول انتخابات به دست آورده اند)، ۳ کاندید از اولاند حمایت کرده اند، یک نفر گفته که رای سفید خواهد داد و یک کاندیدای راست گرا گفته است به کسی رای می دهد که "کمتر بد باشد".





:: برچسب‌ها: اتومبیل , کریسمس , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: