كاهش 2 درصدی هدر رفت آب در شبكه آبفای كشور
نوشته شده توسط : blpwjob

ثمره هاشمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، میانگین هدر رفت آب در شبكه آب و فاضلاب را در حال حاضر 1/26 درصد اعلام و پیش بینی كرد كه این رقم در سال جاری به 24 درصد كاهش یابد.

وی با بیان این كه رسیدن به این هدف هزینه بالایی دارد، یادآور شد: متاسفانه در ردیف های بودجه، عدد و رقمی برای اصلاح و بازسازی شبكه ها و كاهش هدر رفت آب در نظر گرفته نشده است.

به گفته ثمره هاشمی، رقم های جزئی كه برای كاهش هدر رفت آب اختصاص داده می شود، به طور عمده از محل منابع داخلی شركت های آب و فاضلاب است كه این هزینه هم جوابگو نیست.

** هنوز قیمت نهایی آب قطعی نشده است

مدیر عامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور همچنین با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: هنوز قیمت تمام شده آب در كار گروه طرح تحول اقتصادی به تصویب نرسیده است.

وی خاطر نشان كرد: شركت آب و فاضلاب كشور ارقام پیشنهادی خود را به همراه مدارك و مستندات به این كار گروه ارائه كرده كه برخی از ارقام پذیرفته و برخی نیز رد شده است.

وی تاكید كرد: شركت آب و فاضلاب و كار گروه طرح تحول اقتصادی هنوز به یك عدد قطعی برای قیمت تمام شده آب نرسیده اند.

ثمره هاشمی همچنین در خصوص قیمت تمام شده آب، گفت: قیمت تمام شده آب بسته به نحوه تولید آن متفاوت است و در هر شرایط انتقال آب، استفاده از آب های زیر زمینی و یا آب های سطحی متفاوت خواهد بود و از این رو به طور دقیق نمی توان قیمت تمام شده آب را اعلام كرد.

وی در عین حال از آمادگی آبفای كشور برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه مرحله دوم هدفمندی یارانه ها هم همانند فاز نخست بدون كمترین مشكلی اجرا شود.

اقتصام**2021**1561/1594**1368**





:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: