برای پرداخت308میلیون یوروتسهیلات به پتروشیمی گلستان مهلت تعیین شد
نوشته شده توسط : blpwjob

مهندس 'جواد قناعت' روز سه شنبه به ایرنا اظهار داشت: تسهیلات مذكور می بایست تا اواسط مهر ماه سال 90 دریافت می شد اما اعضای هیئت مدیره پتروشیمی گلستان نتوانستند شرایط 20 گانه بانك را مهیا كنند و مجددا شرایط هفت گانه دیگری برای دریافت این تسهیلات تعیین و تا پایان خرداد ماه 91 تمدید شد.

وی ادامه داد: پیش از این، مسئولان استانداری موفق به دریافت 20 میلیارد ریال تسهیلات برای ادامه اجرای پروژه پتروشیمی در گلستان شده بودند.

قناعت با اظهار تاسف از این كه مشكلات داخلی اعضای هیئت مدیره، روند اجرای این مجتمع را كند كرده است، خواهان برگزاری جلسه ای با حضور رسانه ها و اعضای هیئت مدیره پتروشیمی برای بررسی روند ساخت آن شد.

این مقام عالی اجرایی گلستان اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی گلستان از طرح هایی بوده كه مسئولان ارشد استان برای اجرایی شدن آن زمان زیادی را صرف كردند اما به دلیل اختلافات داخلی هیئت مدیره، روند اجرای آن به تاخیر افتاد.

قناعت متذكر شد: اكنون مشكلات داخلی اعضای هیئت مدیره رفع شده و مدیرعامل جدید این پتروشیمی نیز از فعالان اقتصادی و كننده كار است.

وی ادامه داد: استاندار گلستان به همراه معاونین استانداری، جلسات متعددی را برای حل اختلافات اعضای هیئت مدیره در تهران برگزار كردند كه به حمدا.. اكنون این مشكلات برطرف شده و اعضا یكدست شده اند هر چند كه این طرح به كندی در حال انجام است.

قناعت افزود: احداث مجتمع پتروشیمی گلستان از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان بوده كه 7/12 درصد سرمایه گذاری آن، دولتی و مابقی، سهم بخش خصوصی است.

وی در ادامه اضافه كرد: در استان طرح های بزرگی هم چون نیروگاه علی آبادكتول اجرا شده كه از افتخارات استان است و این نیروگاه با این كه هنوز نتوانسته مطالباتش را از دولت دریافت كند و دولت نیز به دلیل مشكلات مالی نتوانست اعتباراتی را به آن اختصاص دهد اما با حضور ریاست جمهوری افتتاح شد.

قناعت گفت: ساخت این نیروگاه تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد كرده و ضمن تامین برق استان برای اولین بار، در حال فراهم سازی مقدمات صادرات برق از استان است.

كلنگ احداث مجتمع پتروشیمی گلستان آبان 1385در شمال آق‌قلا به زمین زده شد.

سرمایه گذاری این طرح هفت هزار میلیارد ریال است و 93 هزار نفر از مردم سهامدار آن هستند و در صورت بهره برداری، هفت هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به كار خواهند شد.

میزان تولیدات این طرح یك میلیون تن كود اوره و 670 هزار تن آمونیاك در سال براورد شدكه بخشی از آمونیاك تولیدی این طرح در داخل مجتمع به مصرف می‌رسد و حدود 75 هزار تن آن قابل عرضه به بازار صنایع پایین دستی كشور برای رفع نیاز كشاورزان استان های گلستان، گیلان و مازندران است.

602/506





:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: