ارتقای حقوق مالكیت ادبی و هنری از آغاز دولت دهم جدی شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'احمد علی محسن زاده' روز سه شنبه در مراسم گشایش همایش حقوق مالكیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط اظهار داشت: گواه این ادعا، همت وزارت ارشاد برای برگزاری همایش‌ها و سلسله نشست‌های تخصصی در این حوزه و رشته است.

وی ادامه داد: به طور قطع یكی از محورهای تحقق عملی شعار حمایت سرمایه ایرانی، حمایت از كار ایرانی است.

مدیركل دفتر حقوقی و امور مالكیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نخستین همایش در سال 89 را نقطه عطفی در تقویم حقوق مالكیت ادبی و هنری در كشور دانست و گفت: در آن همایش جمعی از مسوولان عالی‌رتبه قوای سه‌گانه كشور و دولت‌مردان حضور داشتند كه همگی در حمایت از این حقوق یك رای بودند.

محسن‌زاده از دیگر دستاوردهای همایش نخست را استفاده از مطالب ارایه ‌شده در نشست‌های تخصصی آن همایش در تدوین لایحه قانون جامعه حقوق مالكیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط بیان كرد و افزود: با برگزاری نخستین همایش حقوق مالكیت ادبی و هنری در سال گذشته و قول مساعد دولت‌مردان در تسریع تصویب این قانون، معاونت حقوق وزارت ارشاد با تلاش كارشناسان و متخصصان مالكیت فكری به تدوین و تهیه این لایحه اقدام كرد.

مدیركل دفتر حقوقی و امور مالكیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: لایحه جامع حقوق مالكیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به دولت تقدیم و بار سنگینی از دوش وزارت ارشاد برداشته شد.

وی از دیگر اقدامات وزارت ارشاد در راستای اعتلا و ارتقای حقوق مالكیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط را ارسال پیش‌نویس لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به كنوانسیون‌های بین‌المللی برن و رم دانست و خاطرنشان كرد: این اقدام را نیز می‌توان نتیجه عملی نخستین همایش حقوق مالكیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط برشمرد.

دومین همایش حقوق مالكیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط كه از صبح امروز - سه شنبه - در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز شده، اكنون با برگزاری نشست های مختلف تخصصی ادامه دارد.

این همایش عصر امروز به كار خود پایان می دهد.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , دریا , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: