نوشته شده توسط : blpwjob

وی معتقد است ' شناساندن تیم زنان ایران به منطقه' و نیز ' كسب مجوز پوشش اسلامی برای بازیكنان زن' لازم و ملزوم یكدیگر هستند.

' فتانه هادوی' خواستار پیشرفت بسكتبال زنان ایران همپای رشد این رشته درمیان مردان شد و افزود: از یك سو باید برای بازیكنان زن مجوز پوشش اسلامی گرفت و از سوی دیگر تا زمانی كه حداقل در منطقه شناخته شده باشیم نمی توانیم به كسب مجوز حجاب امیدوار باشیم.

وی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نخستین گام در این زمینه كسب مجوز پوشش اسلامی برای زنان بسكتبالیست است و گرفتن این مجوز منوط به آشنایی فدراسیون جهانی (فیبا) و كنفدراسیون آسیا با بسكتبال زنان ایران به عنوان یك كشور اسلامی است ولی تا وقتی كه سایر كشورها و دست كم كشورهای منطقه بسكتبال زنان ما را نشناسند ، ما چطور می توانیم ادعای حضور در رقابتهای بین المللی كنیم.

این كارشناس بسكتبال گفت: به دلایل عدیده بسیاری از تیم های بسكتبال كشورهای خارجی تمایلی به برگزاری مسابقات دوستانه در ایران ندارند ، بنابراین باید تیم بسكتبال زنان ایران به كشورهای منطقه یا غرب آسیا اعزام شوند تا در نخستین حركت كشورهای منطقه با بسكتبال ما آشنا شوند و سطح تیم ما را محك بزنند.

هادوی ادامه داد: این حركت مستلزم هزینه هایی است كه با توجه به مشكل مالی ورزش زنان باید از سوی فدراسیون بسكتبال و وزارت ورزش مورد حمایت قرار گیرد و مطمئن باشند با توجه به امكان تصویر برداری و متعاقبا فراهم بودن زمینه برای تبلیغ در زمانی كوتاه بسكتبال حامیان خود را در بخش خصوصی می یابد.

سرمربی تیم ملی بسكتبال زنان افزود: ابتدا به ساكن ما نمی توانیم با پوشش اسلامی مدعی حضور در مجامع بین المللی باشیم لذا حركت اولیه باید حضور ورزشكاران محجبه در میادین غیر رسمی و منطقه ای در قالب دوستانه باشد تا اطلاعات بسكتبال زنان ایران وارد سایت ها و پایگاههای خبری آنان شود.

به گفته هادوی از سوی دیگر با توجه به اینكه حضور تیم ها خارجی در ایران ،امكان تصویر برداری و انتشار عكس و فیلم را فراهم نمی كند بنابراین نمی تواند كمكی به معرفی بسكتبال ایران و توسعه آن در منطقه و عرصه های بین المللی باشد.

وی 'حضور نمایندگان زنان در مجامع ورزشی آسیا و جهانی' را راهكار دیگری برای پذیرفتن پوشش اسلامی ورزشكاران دانست و گفت: باید این نمایندگان در مورد اهمیت ورزش زنان

و تاثیر آن در كاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از فساد در جوامع سخن گویند و نشان دهند كه زنان می توانند با پوشش در عرصه های ورزشی از جمله بسكتبال فعالیت كنند و در رده بندیهای آسیایی و جهانی حضور چشمگیری داشته باشند.

سرمربی تیم ملی با بیان اینكه 15 سال است كه در كسوت در حوزه بسكتبال زنان فعالیت می كند، گفت: متاسفانه در این فاصله زمانی طولانی بازیهای بسیار كمی انجام داده ایم

و با آنكه هر چند وقت یكبار تمرین می كنیم چون زمینه برای محك زدن بازیكنان كمتر امكانپذیر است نمی توانم در مورد سطح تیم ملی صحبتی كنم .

وی افزود: در آخرین دوره رقابتهای زنان كشورهای اسلامی كه در ایران برگزار شد ، در رده هفتم آسیا بودیم و به نظر می رسید با توجه به این مسابقات و امكان رویارویی تیم ایران با حریفان خارجی بازیكنان انگیزه لازم را داشتند.

سرمربی تیم ملی بسكتبال زنان از مسوولان ورزش زنان خواست تا راهكارهای مناسبی برای حضور زنان بسكتبالیست در عرصه های بین المللی ارایه كنند ضمن اینكه اعتبارات بیشتری برای این حضور آنان فراهم كنند.

وی بازیكنان كنونی بسكتبال را 'گلهای درون گلدان' توصیف كرد كه شناختی از باغچه وباغ ندارند.

هادوی گفت : این ورزشكاران هرگز میادین خارجی را تجربه نكرده اند و شاید برای پیراهن ملی كه بر تن می كنند ، چندان ارزشی قایل نیستند زیرا به دلیل محدودیت و عدم امكان بازی در عرصه های بین المللی و خارجی همه انگیره ها درون آنان از بین می رود ضمن اینكه توان مقابله با سختی و بازی مقابل تیم های قوی تر را نیز ندارند.

هادوی با اشاره به انگیزه بیشتر بازیكنان قدیمی تر بسكتبال گفت: در فاصله هفت سال گذشته نهایت بازیهای برون مرزی بسكتبال زنان دو بازی دوستانه در مالزی و سه بازی در جریان مسابقات غرب آسیا بوده است كه علی رغم مشكلاتی كه كشورهای برگزار كننده برای بازیكنان ما به دلیل محجبه بودن ایجاد كردند ، بسكتبالیست های ما با تمام تلاش خودش نتایج خوبی بدست آوردند.

1828**1553





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , واشنگتن , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: