نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، 'زهرا عبداللهی' افزود: رژیم های خیلی سخت كمتر از یك هزار و 200 كالری در روز به علت احتمال پرخوری بعدی و بازگشت به چاقی، سلامتی را به مخاطره می اندازد.

وی خاطرنشان كرد با توجه به اینكه در این گونه رژیم ها، اغلب دریافت ویتامین و مواد معدنی ناكافی است بنابراین افرادی كه رژیم غذایی می گیرند نیاز به مصرف مكمل های ویتامین و املاح دارند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: در ابتدا كاهش وزن به دلیل دفع مایعات است و سپس چربی كاهش می یابد؛ این رژیم ها نباید بیش از 16 هفته ادامه یابد.

عبداللهی، تهوع ، عدم تحمل سرما، ریزش مو، سنگ كیسه صفرا و نامنظمی قاعدگی را از جمله عوارض رژیم های سخت غذایی برشمرد.

وی ادامه داد: رژیم غذایی كه شامل مصرف زیاد مایعات است، سبب كاهش شدید پروتئین و سدیم بدن شده و فرد را درمعرض كمبود سدیم قرار خواهد داد؛ در این حالت، فرد دچار تهوع، گیجی، سرگیجه می شود و درموارد شدیدتر به كما خواهد رفت.

به گفته این متخصص تغذیه، استفاده از رژیم هایی با كاهش متوسط كالری یك هزار و 200 و یك هزار و 500 كیلوكالری در روز برای زنان و رژیم های غذایی یك هزار و 400 و یك هزار و 600 كیلو كالری در روز برای مردان مناسب خواهد بود.

عبداللهی یادآور شد محدودیت مصرف انرژی غذایی، امری ساده و قابل دستیابی است كه از طریق انتخاب و مصرف غذاهای سالم تر و با چربی كمتر، افزایش مصرف سبزی ها و میوه ها و روش های طبخ با چربی كمتر امكان پذیر است.

اجتمام**9185**1572



:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، ' محمد ناظمی اردكانی ' در حاشیه امضای تفاهم نامه همكاری با شركت پست در گفت و گویی افزود: پایگاه اطلاعات جمعیت كشور علاوه بر اینكه مشخصات هویتی افراد را دارد با دستگاه های اجرایی نیز در ارتباط است كه این دستگاه ها می‌توانند از طریق كد پستی، از این سازمان خدمات دریافت كنند.

وی با اشاره به اینكه دفاتر خدمات روستایی می توانند منشای خدمت باشند، اظهار داشت: هم اكنون ارایه خدمات در روستاها توسط دهیاران، خانه‌های بهداشت و غیره صورت می‌گیرد، زیرا سازمان در روستاها فاقد نمایندگی است.

ناظمی اردكانی تصریح كرد امضای تفاهم نامه میان این سازمان و شركت پست ایران اولین قدم در هدفمند كردن ثبت وقایع حیاتی در روستاها است.

وی تاكید كرد روستاها نیز مانند شهرها باید به صورت آنلاین با پایگاه اطلاعات جمعیت در ارتباط باشند.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: جدید , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

گزارش شده است که دست‌کم ۱۰ کشتی حامل نزدیک به ۴۰۰ هزار تن غلات در محدوده بنادر ایران متوقف مانده‌اند

براساس گزارش‌ها، تشدید محدودیت فعالیت‌های بانکی ایران در عرصه بین‌الملل، بر قراردادهای این کشور برای واردات مواد غذایی تاثیر گذاشته است و صادرکنندگان غلات به ایران، به دلیل مشکلاتی که در دریافت پول خود دارند، بار کشتی‌های حامل محموله‌های وارداتی ایران را تخلیه نمی‌کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که به دنبال تحریم‌های اتحادیه اروپا، دست‌کم ۱۰ کشتی حامل نزدیک به ۴۰۰ هزار تن غلات در محدوده بنادر ایران متوقف مانده‌اند.

گزارش شده است که برخی از این کشتی‌ها برای نزدیک به سه هفته در نزدیکی بنادر ایران متوقف مانده‌اند تا فروشندگان محموله‌های آنها، بتوانند اسناد اعتباری لازم را دریافت و بعد بار کشتی‌ها را تخلیه کنند.

هفته گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد که افزون بر توقف خرید نفت خام، دارایی‌های بانک مرکزی ایران را هم مسدود می‌کند.

شدت یافتن تحریم‌های بانکی علیه ایران باعث شده است بانک‌های اتحادیه اروپا از تامین مالی محموله‌های غلات که به این کشور فرستاده شده‌اند، خودداری کنند و طرف‌های قرارداد با ایران نتوانند اسناد اعتباری معتبری را دریافت کنند.

اسناد اعتباری تعهدی است که هر بانک به خریدار و فروشنده یک قرارداد می‌دهد و در چارچوب آن، متعهد می‌شود مبلغی که خریدار باید بپردازد، به موقع به فروشنده پرداخت خواهد شد.

سخنگوی "ربوبانک"، از بانک های اصلی فعال در بخش کشاورزی و مواد غذایی جهان، به شبکه خبری "داوجونز" گفته است که این بانک از تمام قراردادهای مربوط به فروش غلات به مقصد ایران، کنار کشیده است.

"داوجونز" همچنین گزارش داده است که چند بانک اروپایی دیگر هم تامین مالی محموله‌های غلات یا هر محصول کشاورزی دیگری به مقصد ایران را متوقف کرده‌اند.

کشتی‌ها در انتظار تخلیه

یکی از فعالان در بازار غلات اروپا به رویترز گفته است که کشتی‌های حامل غلات به مقصد ایران، در بنادر این کشور متوقف شده‌اند تا در نهایت مشخص شود پول فروشندگان چطور پرداخت خواهد شد."

یکی دیگر از فعالان در بازار غلات توضیح داده است: "صادرکنندگان غلات به ایران نمی‌توانند بدون دریافت پولشان، بار کشتی‌ها را خالی کنند، چون اگر ایران نتواند پول آنها را بپردازد، فروشندگان چند میلیون دلار ضرر می‌کنند."

او اضافه کرده است: "چون ارزش قراردادها و حجم غلاتی که به مقصد ایران ارسال شده‌اند، خیلی زیاد است، صادرکنندگان غلات نمی‌توانند پول خود را به صورت نقد دریافت کنند و ناگزیر به استفاده از خدمات بانکی هستند."

به گزارش رویترز، داده‌های شبکه بین‌المللی ردیابی کشتی‌ها در روز دوشنبه، ۳۰ ژانویه (دهم بهمن)، نشان می‌دهد که در بندر امام خمینی، یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های واردات غلات ایران، دست‌کم ۹ کشتی باری لنگر انداخته‌اند و کشتی‌های باری دیگری هم به مقصد این بندر در حال حرکت هستند.

یک فعال در بازار غلات به رویترز گفته است: "هم‌اکنون ۱۱ تا ۱۲ کشتی منتظر تخلیه بار خود هستند. حدود ۹۰ درصد بار این کشتی‌ها غلات است و بیشتر آنها از روسیه، اوکراین یا کشور دیگری در منطقه دریای سیاه راهی ایران شده‌اند."



:: برچسب‌ها: عشق , مرخصی , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

وی معتقد است ' شناساندن تیم زنان ایران به منطقه' و نیز ' كسب مجوز پوشش اسلامی برای بازیكنان زن' لازم و ملزوم یكدیگر هستند.

' فتانه هادوی' خواستار پیشرفت بسكتبال زنان ایران همپای رشد این رشته درمیان مردان شد و افزود: از یك سو باید برای بازیكنان زن مجوز پوشش اسلامی گرفت و از سوی دیگر تا زمانی كه حداقل در منطقه شناخته شده باشیم نمی توانیم به كسب مجوز حجاب امیدوار باشیم.

وی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نخستین گام در این زمینه كسب مجوز پوشش اسلامی برای زنان بسكتبالیست است و گرفتن این مجوز منوط به آشنایی فدراسیون جهانی (فیبا) و كنفدراسیون آسیا با بسكتبال زنان ایران به عنوان یك كشور اسلامی است ولی تا وقتی كه سایر كشورها و دست كم كشورهای منطقه بسكتبال زنان ما را نشناسند ، ما چطور می توانیم ادعای حضور در رقابتهای بین المللی كنیم.

این كارشناس بسكتبال گفت: به دلایل عدیده بسیاری از تیم های بسكتبال كشورهای خارجی تمایلی به برگزاری مسابقات دوستانه در ایران ندارند ، بنابراین باید تیم بسكتبال زنان ایران به كشورهای منطقه یا غرب آسیا اعزام شوند تا در نخستین حركت كشورهای منطقه با بسكتبال ما آشنا شوند و سطح تیم ما را محك بزنند.

هادوی ادامه داد: این حركت مستلزم هزینه هایی است كه با توجه به مشكل مالی ورزش زنان باید از سوی فدراسیون بسكتبال و وزارت ورزش مورد حمایت قرار گیرد و مطمئن باشند با توجه به امكان تصویر برداری و متعاقبا فراهم بودن زمینه برای تبلیغ در زمانی كوتاه بسكتبال حامیان خود را در بخش خصوصی می یابد.

سرمربی تیم ملی بسكتبال زنان افزود: ابتدا به ساكن ما نمی توانیم با پوشش اسلامی مدعی حضور در مجامع بین المللی باشیم لذا حركت اولیه باید حضور ورزشكاران محجبه در میادین غیر رسمی و منطقه ای در قالب دوستانه باشد تا اطلاعات بسكتبال زنان ایران وارد سایت ها و پایگاههای خبری آنان شود.

به گفته هادوی از سوی دیگر با توجه به اینكه حضور تیم ها خارجی در ایران ،امكان تصویر برداری و انتشار عكس و فیلم را فراهم نمی كند بنابراین نمی تواند كمكی به معرفی بسكتبال ایران و توسعه آن در منطقه و عرصه های بین المللی باشد.

وی 'حضور نمایندگان زنان در مجامع ورزشی آسیا و جهانی' را راهكار دیگری برای پذیرفتن پوشش اسلامی ورزشكاران دانست و گفت: باید این نمایندگان در مورد اهمیت ورزش زنان

و تاثیر آن در كاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از فساد در جوامع سخن گویند و نشان دهند كه زنان می توانند با پوشش در عرصه های ورزشی از جمله بسكتبال فعالیت كنند و در رده بندیهای آسیایی و جهانی حضور چشمگیری داشته باشند.

سرمربی تیم ملی با بیان اینكه 15 سال است كه در كسوت در حوزه بسكتبال زنان فعالیت می كند، گفت: متاسفانه در این فاصله زمانی طولانی بازیهای بسیار كمی انجام داده ایم

و با آنكه هر چند وقت یكبار تمرین می كنیم چون زمینه برای محك زدن بازیكنان كمتر امكانپذیر است نمی توانم در مورد سطح تیم ملی صحبتی كنم .

وی افزود: در آخرین دوره رقابتهای زنان كشورهای اسلامی كه در ایران برگزار شد ، در رده هفتم آسیا بودیم و به نظر می رسید با توجه به این مسابقات و امكان رویارویی تیم ایران با حریفان خارجی بازیكنان انگیزه لازم را داشتند.

سرمربی تیم ملی بسكتبال زنان از مسوولان ورزش زنان خواست تا راهكارهای مناسبی برای حضور زنان بسكتبالیست در عرصه های بین المللی ارایه كنند ضمن اینكه اعتبارات بیشتری برای این حضور آنان فراهم كنند.

وی بازیكنان كنونی بسكتبال را 'گلهای درون گلدان' توصیف كرد كه شناختی از باغچه وباغ ندارند.

هادوی گفت : این ورزشكاران هرگز میادین خارجی را تجربه نكرده اند و شاید برای پیراهن ملی كه بر تن می كنند ، چندان ارزشی قایل نیستند زیرا به دلیل محدودیت و عدم امكان بازی در عرصه های بین المللی و خارجی همه انگیره ها درون آنان از بین می رود ضمن اینكه توان مقابله با سختی و بازی مقابل تیم های قوی تر را نیز ندارند.

هادوی با اشاره به انگیزه بیشتر بازیكنان قدیمی تر بسكتبال گفت: در فاصله هفت سال گذشته نهایت بازیهای برون مرزی بسكتبال زنان دو بازی دوستانه در مالزی و سه بازی در جریان مسابقات غرب آسیا بوده است كه علی رغم مشكلاتی كه كشورهای برگزار كننده برای بازیكنان ما به دلیل محجبه بودن ایجاد كردند ، بسكتبالیست های ما با تمام تلاش خودش نتایج خوبی بدست آوردند.

1828**1553



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , واشنگتن , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، دیدار پایانی مسابقات واترپلو جوانان كشور رده سنی 17 - 18 سال صبح امروز (سه شنبه) بین تیم های تهران و زنجان در استخر ورزشگاه آزادی برگزار شد كه طی آن تیم تهران با برتری 13 بر 8 عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

'حامد ملك خانبانان'، 'رامتین اوسطی'، 'مهران باقری'، 'عطا برخورداری' از جمله بازیكنان ملی پوش تیم تهران در این رقابت ها بودند.

تیم تهران با این پیروزی 8 امتیازی شد و با 4 برد و بدون شكست بر سكوی قهرمانی ایستاد و تیم زنجان با 6 امتیاز در مكان دوم قرار گرفت.

آخرین دیدار این دوره از مسابقات نیز بین تیم های فارس و هرمزگان برگزار خواهد شد.

مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان ایران رده سنی17-18 سال (گرامیداشت دهه فجر) صبح یكشنبه 9 بهمن با حضور 5 تیم فارس، هرمزگان، زنجان، تهران و آذربایجان شرقی در استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده بود.

پیش از این تیم های تهران و اصفهان عناوین قهرمانی مسابقات رده سنی كمتر از 16 سال و كمتر از 14 سال را به خود اختصاص داده بودند.

9126**1440



:: برچسب‌ها: پارک , فوتبال , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'غلامرضا رزاقی' روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این رقم افراد فعال و افرادی كه از این صنعت دور شده بودند را به این صنعت بازمی گرداند.

وی اظهارداشت: این بسته حمایتی مربوط به مراكز تكثیر، پرورش میگو، تولید غذا، فرآوری و صادرات صنعت میگو است و بانك ها باید شرایطی را در نظر بگیرند تا میگوكاران بتوانند سود سررسید و پس از سررسید را پرداخت كرده و بدهی نداشته باشند.

وی با بیان اینكه سال گذشته حدود 6 هزارو 200 تن میگو در كشور تولید شده است، ادامه داد: طی 10 ماه گذشته نیز بیش از هفت هزارو 500 تن میگو پرورشی تولید شده و قرار است تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور این رقم به 48 هزارتن یعنی 8 برابر تولیدكنونی برسد.

معاون وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد: با ارایه بسته حمایتی به پرروش دهندگان میگو پیش بینی می شود سال آینده تولیدات این صنعت نسبت به سال جاری رشد 100 درصدی داشته باشد.

رازقی افزود: با آغاز فعالیت میگوكاران غیرفعال، سال آینده مبلغ 160 میلیارد تومان برای بسته حمایتی میگو كاران پیشنهاد شده است تا این رقم برای دستیابی به برنامه های صنعت شیلات ، تكمیل كننده رقم فعلی باشد.

وی با بیان اینكه مشكلات پرورش میگو به طور جدی مورد توجه مسئولان سازمان شیلات كشور قرار دارد، اظهارداشت: كارگروهی با مسئولیت استانداران استان های ساحلی و عضویت نمایندگان بانكهای عامل در استان ها تشكیل شده و پس از نهایی شدن رقم 100 میلیارد تومان بسته حمایتی، این اعتباربا هماهنگی بانك ها پرداخت می شود.

وی اضافه كرد: در تلاشیم با افزایش تولید میگو، قمیت این محصول در بازار كاهش یابد و همچنین شرایط لازم برای صادرات آن فراهم شود.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح كرد: هم اكنون آبزی پروری در سواحل و آبهای داخلی برای ماهیان سردآبی، گرمابی، زینتی و خاویاری از شرایط مطلوبی برخوردار است ، بنابراین كسانی كه به دنبال سرمایه گذاری در این صنعت هستند می توانند به سازمان شیلات ایران و ادارات شیلات استان ها مراجعه كنند تا از حمایت های این سازمان برخوردار شوند.

رزاقی افزود: طی هفته جاری مبلغ 144 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، كمك های فنی و اعتباری و منابع داخلی بانك ها به استان ها در قالب تسهیلات اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این مبلغ در بهمن ماه جاری به فعالان عرصه تولید محصولات شیلاتی ارایه می شود و سود بانكی آن بین 12 تا 15 درصد است.

وی اضافه كرد: به دنبال ان هستیم تمام پروژه های نیمه تمام تكمیل شود و برای اشتغال جدید به اعتبار از سوی دولت نیاز داریم.

وی اظهارداشت: رقم 600 میلیارد تومان در قالب تكمیل زیرساخت ها و تسهیلات پیشنهاد شده است كه به نظر می رسد با دریافت این مبلغ برنامه های فعلی سازمان شیلات ایران تحقق یابد.

اقتصام**9186 **1561



:: برچسب‌ها: خورشید , انگور چینی , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، علی نیلی قضاوت دیدار تیم های كانادا و فرانسه از سری مسابقات گروه جهانی را كه در شهر ونكگور كانادا برگزار می شود، برعهده دارد.

علی كاتبی نیز در شهر كیونگ استرالیا دیدار حساس تیم های استرالیا و چین از سری مسابقات گروه یك آسیا و اقیانوسیه را قضاوت خواهد كرد.

این دیدارها از سری مسابقات جام دیویس در سال 2012 است كه از 20 تا 22 بهمن ماه در كشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.

9126**1440



:: برچسب‌ها: باغ وحش , بریتانیا , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

بنا بر گزارش ایرنا، دفتر دبیر دولت در امور بازرگانی اسپانیا در گزارشی به مجلس نمایندگان این كشور، اعلام كرد: در شش ماهه اول سال گذشته، صادرات این كالاها به مبلغ 9/36 میلیون یورو رسید كه نسبت به سال گذشته كاهش زیادی داشته است .

در این راستا میزان كاهش فروش كالا به تهران، بسیار زیاد بوده و در حالی‌ كه شش ماهه اول سال 2010 2/33 میلیون یورو كللا در این زمینه به ایران ارسال شده است، در سال 2011فقط 3/3 میلیون یورو بوده است.

بنا براین گزارش، فروش این كالاها به ایران در حالی‌ بود كه اسپانیا بیش از 50 درصد از صادرات خود را به تهران ارسال كرده است.

این محدودیت در حالی عملی شده كه به رغم قانون ممنوعیت فروش تسلیحات به كشور های شمال آفریقا و خاور میانه، فروش اسلحه اسپانیایی در سال 2011 به كشورهای عربی‌ منطقه خلیج فارس 5/17 میلیون یورو بوده است.

بنا بر گزارش دفتر امور بازرگانی اسپانیا، همزمان با سركوب مردم بحرین توسط حكومت آل خلیفه، این كشور با 3/6 میلیون یورو بزرگترین خریدار تسلیحات از مادرید بوده است.

اروپام /1234**1514



:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

وی افزود: تولید انرژی هسته ای دیگر مساله جدیدی برای جهانیان نیست و مواضع جمهوری اسلامی ایران نیز همچون ایالات متحده آمریكا در این زمینه روشن و آشكار است.

مجتهد زاده تصریح كرد: ایران سالیان زیادی را برای حق هسته ای خویش با كشورهای غربی به كشمكش گذرانده و در برخی مقاطع زمانی نیز اقدام به گفت و گو و مذاكره كرده است.

این كارشناس ارشد جغرافیای سیاسی و ژئو پولتیك اضافه كرد: متاسفانه از این مذاكرات و كشمكش ها هیچ نتیجه ای حاصل نشد و اتحادیه اروپا در كمال تعجب، خودش به این نتیجه رسید كه منظور ایران از تولید انرژی هسته ای كسب سلاح های اتمی است.

وی اظهار داشت: خودباوری غلط اروپا در نتیجه ایده ای بود كه رژیم صهیونیستی آن را در ابتدا خلق كرد و پروراند و سپس با توجه به نفوذ شدید و عمیق آنان در ایالات متحده آمریكا، آن را گسترش داد.

مجتهد زاده خاطر نشان ساخت : غرب تصمیم گرفت كه با همكاری آژانس بین المللی انرژی اتمی، بازرسانی را برای اثبات ادعاهای دروغین خویش به ایران بفرستد و بر همین اساس نیز بیش از 12 سال است كه این بازرسی ها ادامه دارد و تاكنون نزدیك به 15 گزارش رسمی از این بازرسی ها منتشر شده كه در هیچكدام سندی بر اثبات صلح آمیز نبودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران ارایه نشده است.

وی كه از شهر لندن تلفنی به سووال های خبرنگار ایرنا پاسخ می گفت افزود: متاسفانه غرب سعی در نادیده گرفتن این اسناد و ایجاد هیاهو و جنجال داشت و مصمم بود كه ایران برنامه غنی سازی خویش را متوقف كند.

آخرین گزارشی كه در زمان 'محمد البرادعی' مدیركل سابق سازمان بین المللی انرژی اتمی منتشر شد، اعلام ظرفیت غنی سازی 3.5 درصدی ایران بود و پیشنهاد كرد كه طرفین بر اساس این ظرفیت غنی سازی با یكدیگر به توافق برسند.

این استاد دانشگاه می افزاید: متاسفانه این مذاكرات به سبب هجمه ها و شلوغ كاری های آمریكاییان و برخی از عناصر داخلی هیچگاه به نتیجه نرسید.

هم اكنون نیز كاملا روشن است كه اتحادیه اروپا به پیروی از سیاست های ایالات متحده آمریكا اقدام به اعمال تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران كرده است.

هر چند تحریم های نفتی آمریكاییان هیچگاه نتوانست خللی به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران وارد سازد اما نباید فراموش كرد كه در این برهه از زمان باید به درستی در قبال تحریم اروپا عمل كنیم.

به اعتقاد مجتهدزاده، همه ملت ایران به این نتیجه رسیده‌اند كه تحریم نفت ایران و تلاش برای قطع این بخش از درآمد ملی ایران به مثابه اعلام جنگ رسمی از سوی اروپا است چرا كه این حمله به شریان حیاتی اقتصاد ایران است و جز جنگ معنای دیگری ندارد.

این كارشناس ارشد مسائل ژئوپولیتیك می گوید: لاجرم ایران حق خواهد داشت كه در برابر این اعلام جنگ از هرگونه اقدامی برای پاسخ به آن استفاده كند از جمله بستن تنگه هرمز و مسدود كردن مسیر حمل و نقل نفت دیگر كشورها كه در یك شرایط جنگی، حق كاملا با ایران است كه دست به چنین اقداماتی بزند.

معتقدم سیاستی كه تاكنون از جانب مسوولان جمهوری اسلامی ایران از جمله تهدید بسته شدن تنگه هرمز اعمال شده بسیار موثر و مطلوب بوده و سبب شده حداقل تحریم هایشان را به شش ماه آینده موكول كرده و از موقعیت اینچنینی فرار كنند تا تهدیدات ایران عملی نشود.

كشورهای غربی به خوبی آگاهند كه جمهوری اسلامی ایران به آسانی توان بستن تنگه هرمز و اخلال در رفت و آمدهای كشتی ها را دارد كه در اینصورت نفت و اقتصاد همگان صدمه خواهند دید.

همچنین آنان بخوبی می دانند كه در صورت عملی شدن این تهدید از جانب جمهوری اسلامی ایران، در صورت شلیك كوچكترین تیری به سمت ایران، جنگ وحشتناكی بوقوع می پیوندد كه آتش آن تمام منطقه را در بر می گیرد.

این تهدید ایران در مورد تنگه هرمز جواب داده و نتیجه هایی همچون جا خالی كردن اروپا و عقب انداختن زمان شش ماهه این تحریم ها بوده است و در چنین شرایطی منطقی نیست كه در مجلس چنین تصمیماتی گرفته شود.

معتقدم در چنین شرایطی باید مواضعی كه مسوولان ایرانی تاكنون داشته اند، حفظ كرده و با استحكام آن را پیگیری نمایند چرا كه در چنین حالتی بدون شك آنان ناچار به مذاكره با ایران خواهند بود.

مجتهدزاده خاطر نشان می سازد: مذاكرات در خلال این شش ماه سبب خواهد شد كه اتحادیه اروپا بلوف ها و تهدیدهای خودش را كنار گذاشته و به نرمی با ایران به گفت و گو بپردازد.

دولتمردان اروپایی به خوبی واقفند همه ادعاهای عربستان سعودی و امارات متحده و عربی در مورد جایگزینی نفت خویش با نفت ایران، در حد یك حرف مفت است.

كارشناسان بر این امر متفق القول هستند كه نفت عربستان به دلایل متعدد فنی همچون كیفیت انرژی به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین نفت ایران شود.

متاسفانه دولتمردان عربستان سعودی نیز در این شرایط درك نمی كنند كه اگر نفت ایران تحریم شود، تنها كشوری كه برنده اصلی شده و بازار را بدست خواهد آورد، روسیه خواهد بود چرا كه نفت مشابه هم می تواند تولید كند و امكانات وسیعی نیز برای صادرات دارد.

هم اكنون اتحادیه اروپا بلوفی زده و تمامی امكانات خویش را نیز در این راستا بسیج كرده است، اما معتقدم احتمال عملی شدن آن خیلی ضعیف است چرا كه كشورهای غربی نخستین متضررهای واقعی خواهند بود.

بر همین اساس وقتی 'كاترین اشتون' سخنگوی اتحادیه اروپا تحریم نفتی ایران را اعلام كرد، اظهار داشت كه اگر این اقدام ها سبب افزایش نفت در بازارهای جهانی شود، این طرح متوقف خواهد شد.

توصیه می كنم ایران تا ماه ژوئن، ابتكار عمل در زمینه مذاكرات را برعهده بگیرد كه خوشبختانه وزارت خارجه در یك اقدام مناسب و مثبت این كار را انجام داده است.

ایرانی‌ها باید حوصله به خرج بدهند و از این عوام‌فریبی‌ها سرخورده نشوند و كنار نكشند، ایران باید اصرار در مذاكره داشته باشد و بدون بازگشت به گذشته، غنی‌سازی بیست درصد را محور مذاكرات قرار دهد.

ایران باید تاكید كند كه ظرفیت غنی‌سازی‌اش به بیست درصد رسیده و قابلیت كاهش و بازگشت به گذشته را نیز ندارد. همین بیست درصد هم با تضمین‌هایی كه وجود دارد، مانند بازرسی‌های مداوم و منظم آژانس، برای استفاده تحقیقاتی در دانشگاه تهران تهیه می‌شود.

گزارمیز**9187**1542**



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های خبری تركیه ، 'رجب طیب اردوغان' گفت : نیكلا ساركوزی برای بدست آوردن چند هزار رای بیشتر در انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه به حمایت از تصویب لایحه مجازات انكار كنندگان نسل كشی ارامنه در مجالس نمایندگان و سنای این كشور پرداخت.

نخست وزیر تركیه با اشاره به اینكه فرانسه بازی خطرناكی را آغاز كرده است ، افزود :

تركیه انتظار دارد مردم فرانسه صدای خود را در خصوص این لایحه قرون وسطایی بلند كنند.

وی گفت : دولت فرانسه خود را رهبر روشنگری در تاریخ می داند در حالی كه تصویب این لایحه نشان داد كه ذهنیت آنان ذهنیتی قرون وسطایی است.

نخست وزیر تركیه اظهار داشت : ساركوزی بر اثر تعصبات خود اكنون در پی جدایی طلبی ، نژاد پرستی و درگیری است.

اردوغان با اشاره به اینكه ماموریت نمایندگان مجلس نوشتن تاریخ نیست، گفت : تركیه پیش از تصویب این لایحه هشدارهای لازم را به مقامات فرانسوی داده بود.

نخست وزیر متذكر شد: همانگونه كه پیش از این اعلام كرده بودم این لایحه پوچ و بی اعتبار است.

اردوغان در پایان اظهار داشت: تركیه انتظار دارد كه نمایندگان مجلس سنای فرانسه با ارجاع این لایحه به دادگاه قانون اساسی این كشور، مانع از اجرایی شدن آن شوند.

مجالس نمایندگان و سنای فرانسه ، لایحه مجازات انكاركنندگان نسل ارامنه توسط تركهای عثمانی در سال 1915 ، را تصویب كردند.

این لایحه با امضای رییس جمهوری فرانسه به عنوان قانون در این كشور اجرایی خواهد شد.

براساس این لایحه انكار كنندگان نسل كشی ارامنه به یك سال حبس و پرداخت 45 هزار یورو جریمه خواهند شد.

خاورم **230**1609



:: برچسب‌ها: تصویر , فیلم , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()